loading...
khandeh
khandeh بازدید : 152 دوشنبه 05 بهمن 1394 نظرات (2)

آب سالم به آبی گفته می شود که آلودگی های میکروبی نداشته باشد ، بی بو باشد و رنگ خاصی نداشته باشد . همچنین مواد سمی داخل ان نباشد .تامین آب سالم از ابتدایی ترین و در عین حال اساسی ترین گام هایی است که به طور کلی برای تامین حداقل بهداشت باید برداشته شود .

آب سالم

آب سالم

آب سالم به آبی گفته می شود که آلودگی های میکروبی نداشته باشد ، بی بو باشد و رنگ خاصی نداشته باشد . همچنین مواد سمی داخل ان نباشد . آب سالم باید ظاهرش زلال باشد و مواد معدنی به میزان مجاز در ان باشد . تامین آب سالم از ابتدایی ترین و در عین حال اساسی ترین گام هایی است که به طور کلی برای تامین حداقل بهداشت باید برداشته شود .

به گزارش اسان طب اگر چه مقدار مصرف آب در جوامع مختلف با فرهنگ های مختلف متفاوت است اما معمولا در محاسبات ، برای اجتماعات کوچک و روستایی بین 25 تا 100 لیتر در روز و در جوامع صنعتی تا 1000 لیتر و به طور متوسط در ایران برای مناطق شهری در حدود 200 لیتر به ازاء هر نفر منظور می نمایند .

مصارف عمده آب عبارتند از :

1-مصارف شهری شامل مصارف خانگی (شاشامیدن – شستشو – تهیه غذا و ..) صنعتی تجاری ، اماکن عمومی و اتلاف و نشت آب

2-مصارف کشاورزی و دامداری

3- مصارف مربوط به رقیق کردن فاضلاب

4- مصارف تولید نیرو

5- مصارف تفریحی

6- مصارف مربوط به پرورش ماهی وآبزیان

منابع آلودگی اب ها  و جلوگیری از مصرف آب سالم

ورود هر نوع ماده خارجی به آبهات که با روشهای ساده نتوان آن مواد را از آب حذف و آب را برای مصارف معمولی آماده کرد آلودگی آب می نامند . اب الوده دشمن  آب سالم است .

مهمترین منابع آلودگی اب عبارتند از :

1-فاضلاب ها و پس آب ها

که به علت داشتن مواد آلی قابل فساد یا به همراه داشتن مواد سمی و ایحانا رادیواکتیو آب را الوده می سازند .

2- آلودگی های کشاورزی

نظیر آلودگی آب ها به کودهای شیمیایی و حیوانی و نیز سموم دفع آفات نباتی و مانند ان ها

3- آلودگی هایی که از طریق گردش آب در طبیعت ممکن است اتفاق افتد

مثل الودگی هایی که توسط مواد موجود در مسیر عبور آبها و حتی لایه های مختلف زمین صورت می گیرد .

4-آلودگی های حرارتی

مثل ابهای بسیار گرمی که در تاسیسات صنعتی ایجاد و به رودخانه ها وارد می شوند . این آبها هم به علت حرارت بالا و هم فقدان لکسیژن محلول ممکن است مشکلاتی برای محیط زیست ایجاد نمایند .

در آموزش های اسلامی از آب به عنوان بهترین نوشابه نام برده شده است و موکدا توصیه شده است از اشامیدن آب از سرچشمه و مانند اینها (یعنی دهان بر آب گذاشتن و بدون لیوان یا ظرفی اینگونه آب اشامیدن) اجتناب شود – همچنین محل دسته لیوان یا ترک ظرف را محل تجمع میکروبها دانسته و توصیه می شود به عدم آشامیدن آب از این محل . همچنین نسبت به اثار سوء اشامیدن آب های راکد جمع شده در بیابان ها ، هشدار داده می شود .

 

منبع مطلب آب سالم : سایت آسان طب

http://asanteb.com/

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط دانلود ریمیکس آهنگ + اورجینال (دلدار موزیک) در تاریخ 1400/12/20 و 23:53 دقیقه ارسال شده است

با سلام و احترام خدمت شما دوست گرامی وب زیبایی دارید و مطالبتون هم زیباست ، امیدوارم هر روز بیشتر از دیروزتون پیشرفت کنید و بازدیدهاتون ده ها برابر بشه ، امیدوارم شما هم به وب بنده سر بزنید http://music.5kb.ir

این نظر توسط سینما در ماشین با ایرانتیک در تاریخ 1399/03/13 و 0:06 دقیقه ارسال شده است

سینما در ماشین
https://www.irantic.com/car-cinema
من بابت سایت خوبتون ممنون هستم. ایرانتیک جدیدا ویژگی جدیدی آورده که توسط آن میتونیم با ماشین بریم داخل سینما و فیلم سینمایی رو از داخل ماشین ببینیم. اینجوری هم راحت تریم هم بهداشتیه هم خوراکی میتونیم سینما ببریم با خودمون.سینما ماشین بهترین کاری که کرده اینه که صدای سینما هم دست خودمون هست و میتونیم از رادیو ماشین صدای سینما رو پلی کنیم.
شهرهای تهران و کرج و قم و شیراز و مشهد و اصفهان و احتمالا تبریز هم سینما ماشین رو دارن میارن. کلا خیلی حال میده این سینما در ماشین .
پیشنهاد میکنم ی بار امتحانش کنید...
سایت ایران تیک یک سایت هست که با ادرس irantic.com در دسترس هست و بلیت سینما و بلیط کنسرت و بلیط تئاتر رو میتونید ازش تهیه کنید. قیمت بلیط ها با تخفیف ویژه هستند.


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 79
  • کل نظرات : 8
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 7
  • آی پی امروز : 37
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 40
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 40
  • بازدید ماه : 159
  • بازدید سال : 1,653
  • بازدید کلی : 22,149